Autoopkopervooronderhoudsautos  thumbnail

Autoopkopervooronderhoudsautos

Published en
10 min read

> nieuws - Auto opkoper in Zuid-Holland > Water en zout veroorzaken storingen bij de XF; DAF voert modificaties door om problemen te verhelpen. Diverse transportondernemers zijn teleurgesteld over de kwaliteit van de eerste serie DAF XF105 (2006 - sep 2009), en dringen aan op een spoedige oplossing hiervoor door de DAF-organisatie. Een aantal transportbedrijven heeft te maken met ongeplande stilstand en hoge onderhoudskosten



DAF Trucks heeft bij de nieuwste serie XF verbeteringen doorgevoerd om ze minder storingsgevoelig te maken. DAF Trucks laat weten vandaag nog persoonlijk contact op te nemen met de in dit artikel ge�nterviewde klanten. Bob Beentjes, directeur van Beentjes Transport in Haarlem: "Wij hebben twaalf XF's rijden, en zijn daar helemaal niet over te spreken.

Denk aan speling op de cabinepennen, lekkende radiateurs, lekke koppakkingen en electronische problemen zoals met het ABS en EBS systeem. Vaak is de oorzaak maar klein, denk aan een roestige EBS-ring in de naaf die een storing veroorzaakt. Maar het vervangen van die ringen kost wel 7 uur arbeid (Auto opkoper voor inkoop bedrijf zonder kosten)."— foto: Het eerste type DAF XF105 werd geproduceerd van 2006 tot september 2009

Met de serie ervoor, de XF95, had Beentjes ook al tegenslagen. "Ook daar hadden we te maken met onder andere lekke koppakkingen, en waterslangen die scheurden omdat ze te dicht langs het motorblok lagen en snel uitdroogden. In onze ogen is de kwaliteit de laatste jaren minder geworden. Vandaar dat ik nu geen DAF meer koop maar Mercedes-Benz, daar heb ik niet zulke hoge onderhoudskosten.

Hendriks Expeditie in Amsterdam overwegen ze over te stappen naar een ander merk. "Onze XF's zijn een aantal keren door Truckland teruggeroepen voor een motorrevisie. Maar desondanks houden we allerlei storingen (Autoverkopenaanexportbedrijf). Lekke stuurhuizen, het AdBlue-systeem, de electronica, noem maar op", zegt hoofdplanner Richard Bart. "We hebben nu vijf nieuwe auto's nodig, het is hoogst twijfelachtig of dat nog wel DAF's worden.""Daar komt bij dat onze dealer, Truckland in Amsterdam, sinds de crisis niet meer open is op zaterdag

Auto Verkopen Met Gratis Ophaal Service

Alleen in noodgevallen wil er wel iemand komen met een sleutel. Maar wij hebben een reparatie/onderhoudscontract waarbij we erop rekenen dat we gewoon op zaterdag terecht kunnen."Ook Bob Beentjes vindt de houding van zijn DAF-dealer te passief. "Als ik mijn ongenoegen ventileer, krijg ik eerst een werkplaatschef te spreken, daarna de technisch directeur en, als je doorvraagt een regiomanager.

En uiteindelijk krijg ik te horen dat het niet aan DAF ligt, maar aan de toeleveranciers." Een middelgrote vervoerder uit Zeeland is momenteel in gesprek met zijn DAF-dealer over schadevergoeding, en wordt daarom liever niet met zijn naam in dit artikel genoemd. Auto verkopen aan inkoop bedrijf lokaal. "Onze DAF XF's hebben een aantal jaren goed gefunctioneerd, maar de laatste tijd is het schering en inslag en staan we regelmatig stil langs de weg

Verder vind ik het opmerkelijk dat een drie jaar oude DAF roestvorming heeft aan de cabine en het chassis. De blazen staan erop, en het is echt geen schadeplek. Auto waarde. Wij rijden al heel wat jaren DAF, en dat zijn we echt niet gewend. DAF was een truck waar je bijna nooit pech mee had

"We reden voorheen Volvo en zo langzamerhand zijn we overgestapt op DAF. Autoopkopervoorfamiliewagens. De klachten die wij hebben zijn niet extreem, maar vroeger waren die DAF's toch probleemlozer. We hadden nooit olieverbruik, en nu moeten we toch af en toe er een litertje bijgooien. Er gaat weleens een startmotor kapot, eerder dan je verwacht

Op dit moment zijn we in discussie met onze dealer over de automatisch schakelende versnellingsbak. Er zit een vertraging in bij het achteruitrijden, daardoor geven chauffeurs bij het aandocken soms teveel gas en rijden ze tegen het laadperron op, met schade als gevolg."Heebink Transport uit Veenendaal zegt benadeeld te zijn door problemen met zijn DAF XF's.

Peugeot Opkoper

Ze hadden een goed product, de DAF 95XF euro2, maar de Amerikanen hebben een heel andere benadering. Steeds meer componenten worden ingekocht tegen zo laag mogelijke prijzen. Dat wreekt zich door hoge uitval. Wij hebben 22 XF's, daarmee hebben we gemiddeld viermaal per week ongeplande stilstand," zegt Ben Henken van Heebink.

De problemen doen zich vooral voor bij voertuigen die drie tot vijf jaar oud zijn en 400. Autoverkopenmetgeldigkenteken.000 tot 500.000 km gelopen hebben. Het olieverbruik heeft al diverse keren een motorrevisie nodig gemaakt, kosten per "Trucks afslepen is big business geworden."Zandbergen Transport in Limmen behoort met een bestand van 40 DAF's XF tot de grotere gebruikers

"We hebben met deze XF's geen uitzonderlijke problemen gehad, met uitzondering van de AdBlue-systemen waarvoor DAF pas heel laat met een oplossing kwam. Tweemaal een motorrevisie wegens olieverbruik, ook dat is niet extreem." Hij ervaart het als een algemeen probleem dat de service bij truckdealers te wensen overlaat. "Ook als grote klant geven ze je het gevoel dat je een nummer bent, een nobody.

In plaats daarvan lijken het steeds meer op ambtelijke organisaties met steeds minder ervaren mensen op de functies waar nog echt gesleuteld wordt. Autoverkopenmetexportpremie. Verder vind ik het raar dat de meeste dealers geen gegevens van voertuigen uitwisselen; als je service hebt op verschillende lokaties zoals wij, is er bij geen enkele dealer een compleet dossier van die truck

Autoopkopervoorschadevrijeautos

"De ervaren sleutelaars zijn inmiddels werkplaatschef of hebben geen zin meer om 's nachts de weg op te gaan, dat laten ze aan de jongeren over." Dat leidt ertoe dat gestrande auto's steeds vaker worden afgesleept in plaats van ter plekke rijdend gemaakt - auto verkopen antwerpen. Met als gevolg torenhoge rekeningen. "Ik had laatst een trekker met een kapotte startmotor langs de weg, rekening: 1600 euro

Reparatie en onderhoud is big business geworden, vooral omdat veel vervoerders hun auto's later inruilen. Auto opkoper voor inkoop bedrijf lokaal." auto 15 mille. "De eerste twee jaar geldt volledige garantie. Als ze ouder zijn dan twee jaar vergoedt DAF alleen nog de onderdelen, zijn ze ouder dan drie jaar, dan moeten we het zelf betalen."Bakker Bedrijfswagens, de DAF-dealer van Heebink, onderkent de problemen en heeft maatregelen genomen om de klanten te helpen

Veel storingen zijn te herleiden tot corrosie door zout en water in de kabelbomen en stekkers. In deze serie voertuigen waren die niet goed afgeschermd. Verder hebben we te maken gehad met zwakke starterrelais, achterasontluchting en compressorslangen. Bij de nieuwe XF-types die na september 2009 zijn geproduceerd zullen deze problemen zich niet voordoen, maar de oude types, die nu 2 tot 5 jaar oud zijn, helaas wel.



Klanten die zelf hun onderhoud uitvoeren, zoals Heebink, krijgen extra onderhoudsinstructie en tips van dealer Bakker om de stilstand te beperken. "We hebben net van DAF Nederland nieuwe relais binnengekregen die we aan Heebink gaan afleveren, zonder kosten (citroen auto opkoper). We zetten ons hier 100% voor in en passen maximaal coulance toe."Van den Hoorn schat dat 10% van de afgeleverde XF105's uit de oude serie de mankementen vertonen

Hier als XF105 drie-assig bakwagenchassis met gestuurde naloopas.Iwan van der Geer, technisch directeur van Van Rooijen Logistiek uit Eindhoven, vindt dat dit verhaal bewijst dat de mate van service doorslaggevend is voor de beleving van een truckmerk. auto verkopen antwerpen. "Hoe tevreden je bent over een bepaald merk, hangt dus vooral van de dealer af

Honda Verkopen

Als wij tien XF's hebben uit ��n productiebatch en er gaat er bij ��n een radiatorslang lekken, vervangen we ook die bij de andere trucks uit die batch. Anders sta je volgende week met een andere auto stil (Auto verkopen aan inkoop bedrijf occasions)." Over de XF95 had Van Rooijen wel een klacht — eveneens kabelboomproblemen — maar van de XF105 kent hij geen specifieke zwakke punten

Als ik aan onze chauffeurs vraag wat voor merk ze willen, zeggen ze allemaal DAF: de cabine is ruim en het bed is goed. Wat ik bij de XF105 wel in de gaten moet houden, is het brandstofverbruik — hij is erg gevoelig voor rijstijl. Bij een goede chauffeur kan hij zuinig zijn, gaat een chauffeur flink trappen dan neemt het verbruik enorm toe.



Johan Glasbergen van Van der Wees Transport in Dordrecht: "Wij hebben geen enkele klacht over de DAF XF - Auto verkopen aan inkoop bedrijf luxe auto. Wij zetten hem in als zwaar-transporttrekker, tot volle tevredenheid. Wij hebben ook geen problemen met olieverbruik."Over ITS, het internationale servicenetwerk van DAF, zijn de meningen verdeeld. Enkele vervoerders geven aan hele goede ervaringen te hebben met ITS

Hendriks uit Amsterdam zegt met ITS "heel veel problemen in Frankrijk" te hebben gehad. Volumevervoerder Heebink meldt van ITS gehoord te hebben dat DAF na de overname door PACCAR "gigantisch heeft gesnoeid in het budget voor deze servicedienst, waardoor deze mensen nu onder grote druk moeten werken. Wij hebben er de laatste jaren veel klachten over."— foto: DAF FTM XF105 vier-assige trekker voor zwaar transport.

Auto Verkopen Voor Contant Geld

Van den Hoorn van Bakker Bedrijfswagens: "We zijn onaangenaam verrast door de vele storingen bij dit oude type XF105, die nu na een aantal gebruiksjaren en strenge winters met veel pekel aan het licht komen. Dan kan het zijn dat niet iedereen � la minute Zijn trucks storingsgevoeliger geworden? De redactie krijgt veel reacties op dit artikel, soms ook over mankementen aan andere merken trucks.

Stuur uw reactie naar de redactie. Auto opkoper voor inkoop bedrijf scooter. wordt geholpen. Vervelend als het zo wordt ervaren, maar ik zeg erbij dat transportondernemers tegenwoordig wel heel kritisch zijn als ze even op service moeten wachten. We doen het maximale dat we kunnen."DAF-dealer Truckland heeft sinds 2009 diverse terugroepacties uitgevoerd om mankementen met de XF-serie te verhelpen, meldt Linda Groot van Truckland

DAF Trucks reageert bij monde van Rob Appels, hoofd corporate communications: "Een moderne vrachtwagen is een technologisch hoogstaand product. Daarmee kan altijd wat mis gaan. Belangrijk is hoe je daar als organisatie mee omgaat. DAF staat bekend om z�n uitstekende service-organisatie in heel Europa, een organisatie die weet hoe belangrijk betrouwbaarheid en voertuigbeschikbaarheid voor de klanten zijn.

Dit wordt nog uitgezocht. (10 februari 2011)Update, 16 februari 2011: Volgens DAF-woordvoerder Rob Appels zijn er geen algemene recalls geweest voor de DAF XF105, wel service-updates. Direct je auto verkopen voor cash. "Recalls voer je uit als de veiligheid in het geding is. Service-updates gaan uit naar dealers en houden bijvoorbeeld in dat je bepaalde onderdelen preventief vervangt

Autoopkopervoorconsumentenmarkt

Het transportbedrijf, dat voorheen alleen maar DAF reed, heeft een DAF XF105.410 en een Volvo FH440 besteld die dit najaar worden afgeleverd, en gaat een vergelijking tussen die trucks uitvoeren. De uitkomsten daarvan zullen mede bepalend zijn voor het aankoopbeleid in de toekomst. Reacties: Ik kan me met 14 XF105�s volledig in het verhaal van de Daf XF terug vinden.

Waterniveau is volgens dashboard altijd te laag. Centrifugaalfilterlagering om de 50.000 km stuk waardoor melding oliedruk te laag op dashboard. Electrische storingen zijn niet van de lucht. Aandrijfassen die onder de auto vandaan vallen, 1 auto waar dit 3x in ��n jaar is gebeurd. Na 300.000 km te hebben gereden neemt brandstofverbruik toe.

Lekke radiateurs en expansietanken. Compressorleidingen die allemaal vernieuwd moeten worden. Afdichting sleepasnaven is niet goed, al twee keer wiellager kapot gehad, waardoor 1 as vernieuwd moest worden. Startmotoren zelf de bedrading aangepast, want DAF belooft wel, maar doet niets hieraan. Up-date automatisch schakelende versnellingsbak lijkt ook wel nooit te komen, bij Volvo en Scania is dit gelukkig wel goed in orde.

Mooi dat er �ns iemand aandurft een dergelijk artikel te publiceren. Naam en adres bij de redactie bekend. In 2010 een DAF XF 105.460 naloopas voor een autokraan aangeschaft bij TB in Roosendaal, nu 70.000 km gereden. Auto verkopen zonder risico. Problemen tot nu toe: Koelvloeistofpeilsensor zit op een onlogische plek, vooras uitgelijnd, voor de rest niks aan de hand

Audi Opkoper

Cabine netjes afgewerkt. Sinds kort ook een XF105.460 enkelas trekker, nog niks aan de hand. Nu 30000 km gereden. Alle auto�s rijden uitzonderlijk vervoer, dus er gebeurd wel wat onder de cabine. Eric van Veenendaal, E. van Veenendaal Transport te ElstWij hebben twee DAFs XF105 uit de eerste serie, we hebben daar veel problemen mee.

In de winters van 2009 en 2010 zijn we in totaal 8 � 9 keer gestrand met deze voertuigen, meestal door electrische problemen en eenmaal door vastgelopen achterremmen. Het stranden langs de weg en al deze reparaties zorgen voor extra schade, denk aan de omzetderving (Autoopkopervoorverhuiswagens) - audi verkopen. Nu DAF min of meer toegeeft dat deze problemen er zijn, vind ik dat we in aanmerking moeten komen voor een schadeloosstelling

Latest Posts

Snelste Manier Om Je Auto Te Verkopen

Published Aug 14, 25
8 min read

Auto Verkopen Binnen ééN Dag

Published Aug 14, 25
10 min read

Auto Opkoper Voor Inkoop Bedrijf Import Auto

Published Aug 14, 25
10 min read